Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

GRUBA sprawa , paski się kręcą , silnik nie!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • GRUBA sprawa , paski się kręcą , silnik nie!

    Zamieszczone przez rafiki
    piotrek_os, straż miejska i broń? :?
    tak.
    np. Link

  • #2
    GRUBA sprawa , paski się kręcą , silnik nie!



    podejrzewano bendix , dzis wymieniłem , nadal to samo , dzis zauwazylem ze paski sie kręcą ! ciekawe co sie w silniku zesrało i ile bedzie mnei to kosztowało 2 tysiące ? czy 5 ? ...
    co za zycie
    ja juz nie mam sił , a przebieg tylko niecałe 180 tyś .... na TDI to jak splunął , to 20% jego zywotności : (

    Komentarz


    • #3
      A może paliwa brak?
      A może klapa gasząca nie wróciła?
      Przeskanuj go VAG-iem bo ciężko tak wróżyć.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz


      • #4
        nawet nie wiem co to klapa gasząca , paliwo zawsze jest poand pol zbiornika ale wyglada na brak jakiegos skladnika z mieszanki .

        Komentarz


        • #5
          plakiem go kreciles?
          "Łapię chwile ulotne jak ulotka ,ulotne chwile łapię jak fotka..."

          Komentarz


          • #6
            nie rozumiem ? jakies mody ? niee nic nie ruszane nic a nic.

            Komentarz


            • #7
              Do sprawdzenia
              - klapa gasząca
              - czy uklad paliwowy nie jest zapowietrzony..
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz


              • #8
                Jak dla mnie to brak paliwa. I nie ma żadnego znaczenia ile go masz w zbiorniku, bo od zbiornika do silnika jeszcze droga daleka.
                Na potwierdzenie mojej teorii proszę się przyglądnąć załączonemu filmikowi a w szczególności przeźroczystemu węzykowi doprowadzającemu paliwo do silnika.
                Ja tam widzę mały pęcherzyk powietrza, który w momencie kręcenia rozrusznikiem powinien przemieścić się w kierunku silnika. A ten co prawda trochę się przesuwa , ale zaraz się cofa.Wniosek taki, że paliwo nie jest pompowane do silnika.
                O ile się nie mylę , silnik AVF to pompowtryski, a więc pompa paliwa w zbioniku i pompa tandemowa na wałku rozrządu (niech mnie ktoś poprawi jak jestem w błędzie).
                Żeby sprawdzić pompę w zbiorniku, odpinasz ten przeźroczysty przewód od filtra paliwa i włączasz zapłon (nie trzeba kręcić rozrusznikiem). Z filtra powinno się wylewać paliwo. Lepiej sobie coś podłuż, bo leci jak z kranu. Szkoda paliwa i zalewania silnika paliwem. Jak nie leci , to pompa w zbiorniku do wymiany.
                Jak tu jest ok., to sprawdzasz pompę tandem.
                Podobna sprawa jak wcześniej, czyli odpinasz wężyk za pompą, tylko w tym przypadku kręcisz rozrusznikiem i patrzysz czy paliwo się leje.
                Jak dla mnie, to albo jedna albo druga pompa.
                Powodzenia

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez djtomi2
                  O ile się nie mylę , silnik AVF to pompowtryski, a więc pompa paliwa w zbioniku i pompa tandemowa na wałku rozrządu (niech mnie ktoś poprawi jak jestem w błędzie).
                  Kolega się pomylił i wpisał sobie zły silnik.Przecież tam siedzi AHF,Albo ASV.W O1 nigdy nie było AVF.
                  Też stawiałem na brak paliwa,ale raczej z powodu zapchanego filtra.
                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                  Komentarz


                  • #10
                    No to może niech kolega PiotreQ, wpisze co ma , bo w takim razie niepotrzebnie się rozpisywałem o silniku z pompowtryskami.
                    Rzeczywiście wujek Cedrych nie opisuje takiego silnika w swojej książce "Sam naprawiam". Ale wujek Google podpowiedział mi, że to 130 konny silnik na pompowtryskach stąd moje wypociny.
                    Było nie było na filmie wyraźnie widać, że silnik nie ma paliwa. Inna kwestia to odpowiedź na pytanie - dlaczego?

                    [ Dodano: Pią 20 Wrz, 13 15:57 ]
                    Swoją drogą to ten silnik i tak jakoś dziwnie brzmi, nawet jak na taki co nie ma paliwa. Sprawdź sobie na wszelki wypadek pasek od rozrządu. To tylko parę minut roboty ale strzeżonego ......... itd. Chpciaż, jakby ci się rozrząd posypał to już byś chyba niczym tego silnika nie zakręcił.

                    Komentarz


                    • #11
                      sprawdź czy nie poluzowała się nakrędka pod filtrem do spuszczania ze tak powiem wody z filtra bo czasem jak sie poluzuje to zasysa powietrze od dolu filtra i kreci nie odpala ;]


                      chodzi o tą białą nakrętke
                      Mój Szkodnik O1 ASZ
                      Pilnie poszukuje kpl zderzak przód octavia rs(z kratkami)oryginalny ewentualnie po znalezieniu do sprzedania kpl zderzak po facelift

                      Komentarz


                      • #12
                        nie znam oznaczenia silnika to 1.9tdi 110 km turbo ze zmienna geometria.
                        tez myslalem o filtrze ale sorry , jezdzilem normlanie , nie przymulał , latał jak strzała i nagle nie odpala ? jak by sie filtr zapychał to by były objawy.
                        pasek sprawdzany , nie pękł , czy sie rozrząd przestawił ? bardzo mozliwe , jutro bedzie VAGCOM zobaczymy co tam i pewnie do aso pójdzie bo nie mam mechanika w okolicy , chyba ze vag com pokaze np czujnik polozenia walu lub inne gówienko za 80zł co tez jest mozliwe.

                        Komentarz


                        • #13
                          popuść wtryski po jednym i zobacz czy paliwo tryska, od razu odpowietrzysz
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz


                          • #14
                            To jak 110 KM to AHF albo ASV tak jak pisze JanuszSz, Znajdziesz na wlepce w bagażniku, lub na takiej samej wlepce na pierwszej stronie książki serwisowej.
                            Spróbuj rady Krzynola z tym popuszczaniem wtrysków. Naprawdę nie dużo roboty , a możesz dużo kasy zaoszczędzić. ASO zdoi z ciebie jak z dojnej krowy.
                            Pozdrawiam

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez JanuszSz
                              A może klapa gasząca nie wróciła?
                              też mi się wydaje, że klapka gasząca, wrażenie jakby się rozrusznik rozłączał.U mnie blisko rok czasu ASO na Modlińskiej dochodziło dlaczego raz pali a raz nie.
                              Marcin



                              My ©koda is fantastic

                              Komentarz


                              • #16
                                na innym forum straszą mnie juz peknietym zaworem podobno to standard w tych silnikach z lat 98-02 ? to prawda ?
                                dzis bedzie diagnoza , i sprawdze tez ta klap[e gaszącą

                                [ Dodano: Sob 21 Wrz, 13 12:30 ]
                                fix'd
                                klapa gasząca nie odbija sama i nie daje powietrza silnikowi.
                                trzeba za kazdym razem recznie popchnąć , bede szukał teraz jak to wymienieć.
                                wielkie dzieki za pomoc.
                                jak to wymienic ? trzeba zmieniac caly zawór ?

                                Komentarz


                                • #17
                                  PiotreQ, musisz sprawdzić czy ta klapa nie odbija bo jest ostro zabrudzona czy padł ten zaworek podciśnieniowy na EGR (klapa gasząca) , jest on przykręcony 3ma śrubami na imbusa , 2ie od góry i jedna od dołu z którą możesz mieć problem bo przesłania ją rurka od kolektora wydechowego która jest przykręcona 2ma śrubkami bodajże też na imbusa .ok

                                  pozdro
                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    gasie piękniutko jak nóweczka , bez szarpania poprostu nie odbija.
                                    a poprzedni właściciel (tesc , mowi ze byla czyszczona - zreszta mam papiery w aso ).
                                    czyli jezeli gasnie normalnie to bedzie jechał tez normlanie i moge tak z tydzien pojeździć ?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      klapa jest na sprężynie i jest normalnie otwarta
                                      więc jak się nie cofa sama to jest pewnie zasyfiona
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        dzis chciałem w koncu sie przejechać i okazało sie ze turbo w ogóle nie dziala , a dzien wczesniej zadnych błędów nie było , nic sie nie pali niestandardowego , to moze byc jakis tryb awaryjny silnika ? da sie tu zrobic factory reset ? czy niedziałająca turbina jest jakos połącozna z niedziałającą klapą ? jutro moze w koncu sie dodzwonie do mechanika tego huberta z gt auto. ;/

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          sprawdz czy gdzies pidcisnienie jest nie odlaczone jezeli jakis wezyk jest nie podpiety to nie masz mocy a nie zaswieci sie blad moze sie to tez dodatkowo objawiac twardym pedalem hamulca:-)

                                          p.s jak masz blisko do ursusa okolice ul. ryzowej to mozemy zadzialac z Twoim autem
                                          Mój Szkodnik O1 ASZ
                                          Pilnie poszukuje kpl zderzak przód octavia rs(z kratkami)oryginalny ewentualnie po znalezieniu do sprzedania kpl zderzak po facelift

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Wykonaj diagnostyke statyczną i dynamiczną... skoro auto juz chodzi.
                                            W innym przypadku bedziesz błądził po omacku.
                                            Przemek
                                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              w weekend sprawdze pompe vacum i serwo czy nie jest dziurawe jak wyklucze te dwie opcje bede próbował sam zdiagnozować n75 lub zawiozę do mechanika ale chce wykluczyc serwo i vacum zeby mnie nie naciągneli.
                                              sprawdze tez napięcie w zasilaniu zaworów , 24 V stałego winno być ?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                od kiedy masz 24V w autach osobowych?
                                                poza tym są one sterowane PWM - masz oscyloskop?
                                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                poprzednie modele:
                                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  12 oczywiscie , a oscyloskop to ostatnio na pracowni 3 lata temu widzialem , nie posiadam

                                                  [ Dodano: Czw 26 Wrz, 13 20:49 ]
                                                  jezeli załatam ten uklad podcisnienia (o ile to to) to silnik sam wyjdzie z not laufa i bedzie normlanie czy trzeba sie wpinać ?
                                                  czy n75 i inne sa normalnie otwarte ?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X